کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر زابل با محوریت صنایع دستی تشکیل جلسه داد

  • نوشته شده توسط: ravabet
  • دسته : اخبار

کمیسیون فرهنگی , ورزشی شورای شهر با محوریت صنایع دستی تشکیل چلسه داد

این جلسه که در شامگاه ۱۴۰۳/۶/۲۷ با حضور رئیس و اعضای کمیسیون و جمعی از هنرمندان صنایع دستی در محل صحن جلسات شورای شهر برگزارشد ، در خصوص دغدغه ها و مشکلات هنرمندان صنایع دستی گفتگو بحث و تبادل نظر گردید ..

🔹دراین جلسه ابتدا حمیدرضا بزی مسئول کمیسیون فرهنگی ضمن خوشامدگویی به حاضرین در خصوص اهمیت صنایع دستی منطقه سیستان ، موانع ومشکلات پیش روی هنرمندان و لزوم توجه ویژه همه اقشار اعم از مردم ومسئولین به این حوزه ، سخنان مبسوطی بیان داشت.

🔹درابتدای این جلسه هریک از هنرمندان حاضر در جلسه پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص مشکلات مربوط به صنایع دستی به استحضار اعضای شورای شهر رساندند ..

🔹سپس حاج محمدحسین میرزایی نایب رئیس و رئیس کمیسیون حقوقی و عضو کمیسیون فرهنگی شورا اظهارداشت: احداث بازارچه سنتی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و توانمندسازی آنان توسط مدیریت شهری زابل انجام شد و انتظار می رود که بازاریابی و استفاده از غرفه ها ی بازارچه سنتی با استقبال پر رنگ تری توسط هنرمندان صنایع دستی صورت پذیردو این میراث ارزشمندمنطقه سیستان که برخوردار ازسابقه تاریخی مهم با فرهنگ بسیار متعالی و درخشان در طول تاریخ می‌باشد، حفظ و تعالی یابد.

🔹در ادامه این جلسه، مسعود پودینه مسئول کمیسیون عمران و عضو کمیسیون فرهنگی در راستای اهمیت هنر صنایع دستی بیان داشت : هنر در همه ابعاد قابل تقدیر می‌باشد اما هنر صنایع دستی که با خلاقیت هنری بدون دخالت ابزارهای ماشینی خلق میگردد ، هنری امید بخش بوده و کاری که در تاروپود آن شوق و اعتماد به نفس نقش بسته ، میبایست در سطح کشوری و جهانی شناسانده شود که این مهم با تلاش و کوشش خود هنرمندان در جهت عرضه محصولاتشان خصوصا در بازارچه سنتی که بدلیل رفع همین مشکل هنرمندان احداث گردید، انجام شود.

🔹سپس دکتر حامد شهرکی مقدم مسئول کمیسیون خدمات شهری و عضو کمیسیون فرهنگی شورا هم در خصوص اقدامات مدیریت شهری جهت عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی اظهارداشت : مدیریت شهری با وجود تمامی مشکلات و کمبودهای پیش رو سعی کرد تا در پارک بانوان چندین غرفه جهت فروش محصولات صنایع دستی و همچنین احداث بازارچه سنتی مختص این کار در نظر گیرد و احداث آنان را به اتمام رساند لذا ضرورت دارد که هنرمندان از این اقدام ، استقبال نموده و غرفه ها را جهت عرضه محصولاتشان در اختیار بگیرند .