دیدار اعضای شورای اسلامی شهرزابل باامام جمعه معزز زابل

  • نوشته شده توسط: ravabet
  • دسته : اخبار

-در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی تصریح نمودند:مهم ترین عامل رشد این است که کار برای خدا باشد و به جز رضای ذات اقدس الهی ما به چیز دیگری توجه نکنیم و دنبال کسب رضای خدا باشیم. فرمود: “مَآ كَانَ لِلّهِ یَنْمُوُ” هر چیز که برای خدا باشد رشد می کند، هر چیز که برای خدا باشد نمو پیدا می کند ، برکت پیدا می کند و آن وقت ممکن است یک کاری ظاهرا کوچک باشد اما چون برای خداست ، خدای متعال در آن رشد و برکت می گذارد. یک کاری هم ممکن است که بزرگ باشد اما برای رضای خدا نباشد برکت نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان زابل با قرائت آیه ۹۶ سوره نحل ” مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ” بیان نمودند: هر چیز که پیش شماست فناست، همانطور که جوانی شما فنا می شود و تبدیل به پیری می شود مال و جمال و جلال شما هم فنا می شود. آن چیز که دست شماست می رود، کارهایی که صورت می گیرد انچه که برای رضای خدا بوده آن باقی می ماند و بقیه فنا می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل اظهار داشتند:یعنی اگر شما برای رضای خدا کار کردید آن ماندگار است اما اگر برای رضای خدا نبود فنا می شود و از بین می رود یعنی زحمت شما از بین می رود. دویدید و تلاش کردید اما چون برای رضای خدا نبوده نه در دنیا می ماند و نه در آخر می ماند.لذا همه ما باید کارمان برای رضای خدا باشد و هر کار که می کنیم خدا را در نظر بگیریم و جانب خدای متعال را حفظ کنیم تا خدای متعال هم بیشتر از پیش به ما مرحمت کند.

ایشان ادامه دادند:کار شما فی الواقع یک عبادت است یعنی شما از لحظه ای که کارتان را شروع می کنید مشغول عبادت هستید چرا؟ چون به خلق خدا خدمت می کنیدف مجموعه شهرداری مجموعه بیشتر خدماتی است این مجموعه خدماتی چون به خلق خدا خدمت رسانی می کند حسب روایات موجبات رضای خداوند را فراهم می کند. که باید قدر این عبادت را انسان بداند.روح برادری در شورا بایستی رواج پیدا کند و خدایی نکرده میان شما دسته بندی نشود. کاری قرار است انجام شود همه باید با هم انجام دهیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زابل بیان کردند:مردم از شهرداری گلایه دارند حالا این به این معنا نیست که بگوییم لزوما کسانی که در شورای شهر گذشته بودند یا شهردار گذشته آدم بدی بودند، نه بالاخره آنها هم معذوریت هایی داشتند. من درآمد و هزینه شهرداری متناسب نیست لذا باید راه های درآمدزایی البته برای اینکه فشار به مردم نیاید پیدا شود در واقع راه هایی پیدا شود که در آمد معقولی داشته باشد و فشاری هم به مردم نیاید لذا محتاج یک برنامه منظم و دقیق هستیم که هر شخص شهردار شد بداند که باشد چه کند.باید از مردم رفع دغدغه کرد.حتما با شهرهای دیگر به ویژه با شهرداری کلان شهرها تعامل قوی و دقیقی داشته باشید.لذا شهر در منظر باید تغییر کند و بعضی از تغییرات خیلی هم هزینه نمی خواهد شاید کمی تعمق و تامل داشته باشیم.

قابل ذکر است در ابتدای این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر گزارشی از برنامه های شورا ارائه نمودند.