آئین گرامیداشت روز شوراها در شهرستان زابل برگزار شد

  • نوشته شده توسط: modirsite
  • دسته : اخبار

آئین گرامی داشت روز شوراها صبح دوشنبه ۹۸/۲/۹ با حضور معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل ، ائمه جمعه شهرهای زابل و بنجار، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای زابل وبنجار ،شهرداران زابل و بنجار،شوراهای شهرستان ودهیاران و بخشداران منطقه، در سالن اجتماعات فرمانداری زابل برگزار شد.
دراین مراسم  حضرت حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه معززشهرستان زابل  در خصوص اهمیت شوراها و نقش پررنگ شوراها در ماههای اخیر در رفع و رجوع مشکلات شهروندان و اتحاد و همبستگی اعضای شورا شهر،سخنان مبسوط گهرباری بیان داشتند ،

شورای شهرستان هم در خصوص تاریخچه و جایگاه شوراهادر نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم آقای احمد میر رئیس شورای اسلامی شهر زابل  ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها ؛ از نقش و جایگاه ارزنده شوراهای اسلامی در اقتدار و نقش مردم در سرنوشت شهر ودیارشان سخن گفت و لازمه پیشرفت را اتحاد و همبستگی مردم ومسئولین دانست .

سپس آقای مهدی سارانی رئیس شورای شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها؛ در خصوص تاریخچه و جایگاه شوراهادر نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایراد سخن پرداخت.
فرماندار شهرستان زابل ضمن تبریک روز شوراها اظهار داشت : ایران یکی از دموکراتیک ترین کشورهای جهان است چرا که  امورات و سرنوشت مردم با نظر و رای و اراده خودشان تحقق می باید و نمونه بارز آن انتخاب اعضای شوراهای اسلامی است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شوراها و دهیاری ها باید  باطرح و برنامه بدنبال منابع درامدی برای توسعه شهرها و روستاها باشند ،افزود : اعضای شوراهای اسلامی با تلاش و پشتکار فراوان بدنبال تحقق خواسته های بحق مردم باشند و به  اعتماد آنان پاسخ شایسته ای ارائه دهند.
غلامرضا گنجی همچنین از اهتمام  اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران در بحث مدیریت سیلاب تقدیر نمود و بیان داشت : بعضا مشاهده می شود احداث بناها در روستاها خارج از چارچوب ضوابط و مقررات است.
فرماندارشهرستان زابل ادامه داد : عدم رعایت حریم رودخانه ها و انهار در روستاها مشکلات عدیده و خسارات جانی و مالی را بدنبال دارد ، لذا باید حل این معضل به جد در دستور کار شوراها و دهیاران برابر قانون قرار گیرد .
نماینده عالی دولت در شهرستان زابل احداث شبکه فاضلاب روستایی را یکی از نیازهای روستاها برشمرد و تصریح کرد : دولت بودجه و اعتبارت خوبی را برای توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص داده است که باید به بهترین شکل تدبیر و هزینه  شود.

دیدگاه خود را بیان کنید :