گفتگوی اختصاصی شهردار زابل با خبرنگار نی زار

  • نوشته شده توسط: ravabet
  • دسته : اخبار

دکتر خمری در گفتگو با خبرنگار نی زار ؛مشکلات و برنامه های پیش روی شهرداری را بصورت شفاف بیان نمود.

در آستانه سال نو هیئت تحریریه نی زار گفت و گویی را با دکتر خمری شهردار زابل ترتیب داده است که این مصاحبه به شرح ذیل می باشد:

شهردارزابل در ابتدای گفت و گو با تشریح وضعیت مالی شهرداری زابل بیان داشت : شهرداری زابل بالغ بر ۶۸ میلیارد و دویست میلیون تومان بدهی دارد که این بدهی ها شامل معوقات حقوق و مزایای پرسنل، سنوات بازنشستگان سالهاى ٩۵، ٩۶ و نیمه اول ٩٧ که بازنشست شده اند و کسورات باقیمانده در شهردارى بوده است و همینطور ١٩ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان بدهى به سازمان تامین اجتماعى، بدهى پیمانکاران؛ جمعا بدهى مذکور بوده است.

ایشان اظهار داشت : در ابتدای عهده داری سکان شهرداری درخواست تراز مالى داشتیم که پس از یک هفته با زحمت همکاران تراز مالى تهیه گردید که در آن یک بدهی ۶٨ میلیارد و دویست میلیون تومان سند دار به غیر از اسناد بین راهى اعلام شده است.

شهردار زابل پیرامون رفع و رجوع بدهى های شهردارى گفت : با تلاش هایی که به همراه شورای محترم داشته ایم توانستیم ۶ میلیارد تومان بخشودگى جرائم تامین اجتماعی را رفع و رجوع نماییم و با پرداخت سنوات، حقوق معوق و بخشودگى جرائم و سایر اقدامات جمعا مبلغى حدود ١٨ میلیارد تومان از بدهی ۶٨ میلیارد و دویست میلیونى رفع و رجوع شود که واقعا یک جهش بسیار عظیم و حرکتى رو به جلو بوده است.

‎خمرى با اشاره به اینکه درآمد خالص شهردارى در بهترین شرایط یک میلیارد و صد میلیون تومان می باشد، گفت : شهرداری فقط بتواند حقوق پرسنل، هزینه روشنایی پارک ها، خرابی ماشین آلات، سوخت و جاری ماهیانه را پرداخت کند جمعا نیاز به درآمد ماهیانه ٢.۵ میلیارد تومان دارد، به طوریکه علاوه بر بدهی مذکور بدون حتی کارهاى عمرانى، بتواند فقط وظایف روزمره خود را انجام دهد ماهیانه ١.۵ میلیارد تومان کسرى درآمد خواهد داشت.

وی تاکید کرد : در مدت نزدیک به ۶ ماه حضور با همکارى شورای محترم و تمام همکاران، حقوق پرسنل که معوقه بود را به روز نموده ایم. تاکنون جمعا ١٠ حقوق پرداخت شده است.

موسی خمرى افزود : با همکاری خوبی که با بانکها داشته ایم، تسهیلات وام قرض الحسنه برای پرسنل محترم کارگرى گرفته ایم که ماه به ماه همکاران را به بانک معرفی می کنیم. همینطور برنامه ریزی داشته ایم تا لباس و کفش مناسب برای پرسنل در حیطه کاریشان خریدارى شود.

‎شهردار زابل در بحث ایجاد درآمد پایدار اظهار داشت : ما پنج طرح داریم که دو مورد از طرح ها در حال پیگیری بوده و ما خوش بین هستیم که انشاالله حداکثر تا پایان اردیبهشت ٩٨ به بهره بردارى برسد و اجرایی شدن این طرح ها باعث ایجاد انقلابی در درآمد پایدار شهردارى زابل خواهد شد.

‎خمرى افزود : جلسات مختلفى با صاحبان فکر و اندیشه، از جمله اعضای هیات علمى دانشگاهها در بحث مبلمان شهرى، سیما، منظر و فضای سبز شهرى، عمران، بحث هاى درآمدزایی داشته ایم و با کمک آنها یکسری برنامه ها داریم که کم کم اجرایی خواهد شد.

‎ایشان تصریح کرد : در حال حاضر براى لکه گیری معابر سطح شهر تقریبا حدود ٢٠٠٠ تن آسفالت مورد نیاز در حال تهیه و آماده سازی است.

‎دکتر خمرى با تاکید بر ایجاد دور برگردان بلوار شهید نورى (روبروی اداره منابع طبیعی ) گفت : در سال ٩٨ در این بلوار که حدود ٣ هزار و نهصد متر می باشد میدانی به نام میدان رستم در نزدیکی جایگاه سوخت، احداث خواهد شد و در قسمت دور برگردان، المان کبدى که خاستگاه این ورزش در زابل است نصب خواهد شد. فاصله میدان یعقوب لیث تا میدان رستم با قول هایی که اداره کل برق منطقه ای استان برای تامین روشنایی داده است مشکلی در روشنایی نخواهیم داشت و این روشنایی باعث میشود از تصادفات نیز کاسته شود.

‎شهردار زابل در بحث پارک ملت بیان داشت : با سه ماه کار شبانه روزى همکاران توانستیم چمن پارک را به حد قابل استفاده برسانیم و ورق هاى محصور دور پارک را جمع آوری نماییم تا قابل استفاده برای شهروندان محترم شود، ضلع شمال شرقی پارک که در واقع نقطه کور و خراب پارک بود را مکانى برای بازی  کودکان در نظر گرفته ایم و در آنجا قلعه شادی استاندارد نصب شده است. آبنمای موزیکال پارک هم در حال آماده سازی می باشد.

‎وی افزود : تمام برنامه ها قدم به قدم اجرا خواهد شد رنگ آمیزی میادین با کمک تعدادی از دانشجویان و شهروندان و تمامی هنرمندان بر اساس فراخوان روابط عمومی شهرداری اجرا خواهد شد، مواد لازم خریداری شده است و انشاالله تا شب عید ادامه خواهد داشت.

‎دکتر خمرى در بحث ساماندهی دست فروشان گفت : با مصوبه اى که از شوراى شهر گرفته ایم تا پایان اردیبهشت ماه محوطه محصور در کنار دادگسترى داخل شهر با تشریفات قانونى که حول و هوش ٣۵٠٠ متر است به حالت اجاره واگذار خواهیم کرد تا این پراکندگى دست فروشان را در سطح شهر نداشته باشیم.

‎ایشان بیان داشت : بلوار پردیس دانشگاه زابل را با مشارکت خود دانشگاه بهسازى خواهیم کرد. در نشستى که با مدیران دانشگاه آزاد داشته ایم قول همکاریهایی را داده اند به این صورت که یکی از پارک هاى محله اى را تجهیز و آن پارک به نام دانشگاه آزاد نامگذارى شود و هر یک از دانشگاهها یا سازمانهایی که تمایل به این همکاری را دارند شهردارى همراه اعضای شورای نامگذاری آمادگی آن را داشته تا پارک محله ای را به نام آن سازمان نامگذاری نماید.

خمرى در ادامه اظهار داشت : برخی میادین مانند میدان جهاد و میدان شیلات که به نام سازمان مربوطه می باشند انتظار می رود ادارات مذکور جهت زیباسازی این میادین به شهرداری کمک کنند و چنانچه این همکارى محقق نگردید با تشریفات قانونى اقدام به تغییر نام آنها خواهیم کرد. در حال حاضر شرکت نفت و شرکت گاز در حضور فرماندار محترم قول ایجاد میدان و پارک را داده اند.

شهردار زابل در بخش انتهای گفت و گو با تاکید بر تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری تصریح کرد : مشکلات موجود یک شبه یا چند ماهه به وجود نیامده اند تا ظرف چند ماه مدینه فاضله شود لذا از همه عزیزانى که قلبشان  برای سرزمین مادریشان مى تپد و میخواهند زابل و به طور کل سیستانمان آباد شود تقاضای همفکرى و مشارکت داریم، سعی و اهتمام بنده و همکارانمان در شورای اسلامی شهر فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر شهروندان میباشد که درسایه این مشارکت، عمران و آبادسازى شهرمان دور از دسترس نخواهد بود.

دکتر موسی خمرى شهردار زابل در پایان ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی انفجار اتوبوس حامل پرسنل سپاه پاسدارانانقلاب اسلامی، شهادت جمعی از ایشان را تسلیت گفت.

گزارش مصطفى حمزه اى

دیدگاه خود را بیان کنید :