نشست خبری اعضای شورای شهربا اصحاب رسانه

  • نوشته شده توسط: ravabet
  • دسته : اخبار

نشست خبری اعضای شورای شهر وسرپرست شهرداری با اصحاب رسانه  درمحل سالن جلسات مهمانسرای شهرداری برگزارگردید

مشروح نشست خبری اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری زابل بااصحاب رسانه در مورخه ۹/۷/۹۷

در این نشست خبری از اعضای شورای شهر زابل آقای احمد میر، خانم رضوانی و خانم بزی حضور داشتند. دکتر خمری سرپرست شهرداری در ابتدا گفت: امیدواریم در جلسه ای که حضور داریم از نقطه نظرات عزیزان بهره کافی و وافی را در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عمران و آبادانی شهر زابل ببریم. شهرداری و شورای شهر این آمادگی را دارد که جلسات بطور مرتب با اصحاب رسانه برگزار شود و از آن استقبال میکنیم. همچنین در حد توان قول و وعده داده می شود و خوشحال میشویم که یادداشت و رصد شود.

وی در خصوص سرنوشت پارک ملت زابل بعد از اتفاقات اخیر گفت: طبق نشست با اعضای شورای شهر در هفته گذشته تصمیم گرفته شد ادامه بازسازی پارک با قید فوریت انجام شود از داشته ها و فعالیتهای صورت گرفته در این پروژه لیست برداری انجام شد و بعد از اینکه برداشت کاملی صورت گرفت قرار بر این شد که کار ادامه یابد، بتن ریزی آغاز شده و به موازات این کار تیم متخصص فضای سبز با سرگروهی افتخاری یکی از شهروندان عزیز در حال انجام است. تا ۱۰ روز آینده بخشی از پارک را بصورت موقت بازگشایی خواهیم کرد تا مردم از آن استفاده کنند و همزمان مراحل عمرانی آن نیز پیش برود. امیدواریم تا ۱ماه آینده بتوانیم پارک را کاملا قابل استفاده و بهره برداری کنیم. البته آبنما و آبشار ایجاد شده در پارک در اولویت کاری نیست و در زمان معین خود راه اندازی خواهد شد.

خمری در خصوص سوالی درباره سرنوشت پارک الغدیر گفت: متاسفانه قرارداد بسته شده در دوره های قبل ،قرارداد قابل قبولی نیست و مستاجر فعلی آن تقاضای مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت از شهرداری کرده بود که در این چند هفته خوشبختانه با لایحه و دفاع خوب رای به نفع شهرداری صادر شده و این مبلغ ملغی شد. امیدواریم بتوانیم ادامه روند پیگیری مشکل پارک را نیز بزودی مشخص کنیم.

در ادامه سرپرست شهرداری درباره مشکل زمین ها و منازل مخروبه سطح شهر گفت: متاسفانه شهرداری ۱۵ سال است که صرفا اخطار و هشدار میدهد ، برای اولین بار با همکاری شورای شهر مصوبه ای داریم که در چند مرحله آن را عملیاتی خواهیم کرد. شهرداری در اولین اقدام اخطارهای لازم را به مالک می دهد، در صورتی که مالک در این خصوص اقدام نکند شهرداری اقدام به حصارکشی ملک مربوطه خواهد کرد و هزینه حصارکشی را به عنوان طلب شهرداری هر زمان که شود از مالک یا ورثه خواهد گرفت.

با مصوبه جدید پس از تایید کمیته انطباق زمینهایی که در کوچه های ۶متری قرار دارند حتی با سند محلی با پرداخت مبلغ ۱۰۰هزار تومان مجوز دیوار کشی داده خواهد شد که این مبلغ برای کوچه های بزرگتر ۱۵۰هزار و در حاشیه خیابانها تا ۲۰۰هزار تومان قابل اقدام است.

دکتر خمری در خصوص شفاف سازی عملکرد و هزینه کرد شهرداری به مردم گفت: اتوماسیون اداری در اولین فرصت راه اندازی خواهد شد که بعد از راه اندازی آن براحتی میتوان در خصوص مبالغ مطرح شده شفاف سازی کرد. متاسفانه بیشترین آسیب را در بخش مالی داریم زیرا بعضی از همکاران مسلط بر اجرای وظیفه قانونی خود نیستند. طبق قانون هرماه گزارش مالی عملکرد شهرداری به شورای شهر ارائه میشود و هر ۶ماه موظفیم که این گزارش را به شهروندان نیز اطلاع رسانی کنیم، هر هفته سه شنبه ها گزارش هفتگی نیز به شورا منتقل میشود.

 

وی درباره مدیریت آرامستان بیان کرد: آرامستان به سازمان تبدیل شده و چارت سازمانی دارد که بزودی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد. شورای شهر در خصوص همسان سازی قبور به مانند دیگر مناطق کشور مصوبه خواهد داد

غسالخانه جدید احداث شده و با دو تن شو و یک سردخانه اهدایی به ظرفیت ۳ نفر آماده بهره برداریست.

سرپرست شهرداری در خصوص عملکرد ضعیف سازمان حمل و نقل گفت: این سازمان زیر نظر شهرداری فعالیت میکند، پیشنهاد میکنم در این خصوص جلسه ویژه ای با حضور اصحاب رسانه برگزار شود تا بعد از بررسی و برآیند جلسه تصمیم گیری نهایی شود. اگر وضعیت فعلی نتواند نیازهای مورد نظر را برطرف کند قطعا تغییراتی را در این خصوص انجام خواهیم داد.

در خصوص گسترش میدان کارگر رئیس شورا گفت: در میدان کارگر ۱۲ مغازه توسط شهرداری خریداری شده است که در برنامه های پیش رو با تخریب این مغازه ها به عریض شدن این خیابان و میدان کمک خواهد شد.

خمری درباره حمل و دپوی زباله بیان کرد: دپوی زباله در محل جاده نهبندان تعطیل شده است، روزانه ۶۰تن زباله از سطح شهر جمع آوری میشود، و حمل زباله ماهیانه ۲۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد که با تعمیر کشنده فرسوده شهرداری این مبلغ نیز صفر خواهد شد. متاسفانه ناوگان حمل و نقل شهرداری کاملا پیر و فرسوده است و دنبال جوان سازی این ناوگان هستیم. سرانه تولید زباله در زابل روزانه چیزی در حدود ۵۰۰ گرم برای هر نفر است که این سرانه در کشور ۸۰۰تا ۱۲۰۰ گرم است.

وی در پاسخ به سوال: بعد از انعکاس مشکلات میدان یعقوب لیث چه اقدامی در این خصوص انجام شده گفت: درختان میدان هرس شد، حوضچه و برکه های موجود در میدان شستشو و رنگ آمیزی شد، صندلی ها تعمیر شد، سطل های زباله فرسوده تعویض و دیگر سطلها رنگ آمیزی شد، نظافت کلی میدان انجام شد. نواقص پارک های محلات برطرف می شود و در برنامه بلندمدت از نهاد های مردمی و دانشگاه کمک گرفته شود.

دکتر خمری در خصوص فضای سبز شهر زابل افزود: فضای سبز در شهرداری به سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری تغییر کرده، باید مدیر جدید و کارآمد برای این سازمان انتخاب شود که در این خصوص هر کدام از عزیزان که می تواند در این خصوص ورود کند ما از او استقبال میکنیم. شهرداری باید بزرگترین تولید کننده نهال باشد که در چاه نیمه به دنبال این کار هستیم.

ایشان در مورد تخفیف شهرداری در موارد عوارض و نوسازی و پروانه و…. گفت: خوشبختانه با مصوبه شورا به مدت دو ماه ۳۰% تخفیف شامل موارد ذکر شده خواهد شد که تقسیط این بدهی ها نیز با رای کمیسیون های مربوطه قابل اجراست.

سرپرست شهرداری درباره مشکلات و کیفیت آسفالت سطح شهر و چرا آسفالت در شهر زابل زود نشست میکند بیان کرد: آسفالت با کیفیتی برابر شهرهای بزرگ استفاده میشود اما متاسفانه شهر زابل در گودال قرار دارد و طرح فاضلاب نیز بدرستی در سالهای گذشته اجرا نشده و باعث بوجود آمدن مشکلاتی در آسفالت شهر شده است، لوله های آزبست فاضلاب کاملا از بین رفته و ما با ۱۵۰ کیلومتر لوله فرسوده فاضلاب روبرو هستیم که این کار آسفالت را مشکل میکند و باعث فرونشست آسفالت میشود.

خمری در خصوص صدور رای تخریب برای بعضی از بناهای غیر مجاز گفت: در سالهای گذشته تاکنون ۴۵۳رای تخریب صادر شده که متاسفانه هیچکدام اجرایی نشده ولی در مدیریت جدید ۱۰۳رای در دست اقدام است و تاکنون برای ۹رای تخریب صورت گرفته است. در این خصوص احمد میر رئیس شورا افزود: در اکثر تخلفات و ساخت بنای غیرمجاز شهرداری مقصر اصلی است که در موقع ساخت برخورد قانونی انجام نشده است.

ایشان درباره حقوق و معوقات پرسنل شهرداری افزود: حقوق پرسنل تا شهریور ماه از ارزش افزوده و اوراق قرضه با مصوبه شورا پرداخت شده است که برای نیروهای آتشنشانی حقوق شهریور ماه پرداخت شده و ان شالله برای پرسنل شهرداری تا ۱۰روز آینده پرداخت شود.

وی درباره وضعیت بدهی های شهرداری تاکنون گفت: بدهی شهرداری ۶۵ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۱۹میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان آن مربوط به بدهی تامین اجتماعی است. با درخواست شهرداری در استان توانسته ایم  بخشودگی ۲۷۰ میلیون از جرائم اتوبوسرانی را قطعی کنیم که امیدواریم در آینده نزدیک این مبلغ را به ۵ میلیارد تومان برسانیم.

در این نشست که ۳ونیم ساعت بطول انجامید جناب آقای احمد میر ریاست محترم شورا گفت: ضمن تقدیر و تشکر از رسانه ها که پیگیر مطالبات مردم هستند دعوت میکنیم تا بزودی میزبان اهل رسانه با حضور اعضای شورای شهر در صحن شورا باشیم و همچنین همه عزیزان را دعوت به همکاری و حل مشکلات شهر میکنیم و درخواست داریم تا بعضی از رسانه ها و مردم در فضای مجازی از خود تخریبی جلوگیری کنند زیرا این موضوع به نفع هیچ کس و شرایط فعلی شهر نیست.

رئیس شورای شهر  در خصوص انتخاب شهردار افزود: سعی میکنیم فردی متعهد، دلسوز و دارای سابقه انتخاب کنیم. به شعار و وعده ها توجه نکنیم و وقتی قول ها عملی شود ارزش دارد.

دیدگاه خود را بیان کنید :