کمیسیون امور بانوان (دوره ششم)

رئیس کمیسیون امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهرزابل : خانم بتول بارانی

کمیسبون امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهرزابل تشکیل جلسه داد.

جلسه شماره ۱کمیسیون امور بانوان و خانواده

?اولین جلسه کمیسیون امور بانوان وخانواده شورای اسلامی شهر زابل که با حضور اعضای محترم شورای شهر زابل، سرپرست محترم شهرداری و بانوان محترم شاغل در شهرداری زابل برگزار گردید و بصورت زنده از صفحات مجازی پخش و برگزار گردید..
?دراین جلسه پس از بحث و تبادل نظرمقرر گردید؛ مشکلات بانوان شاغل در شهرداری زابل بررسی و همچنین راه اندازی میز تکریم بانوان در راستای حفظ احترام و منزلت بانوان و رسیدگی به گلایه های بانوان مراجعه کننده به شهرداری زابل در دستور کار قرار گیرد که قرار است این موضوع در جلسه شورای شهر مطرح شود.
?مسائل و مشکلاتی از جمله بودجه،‌ مکان و مسائل حقوقی که مانع احداث پارک دائمی بانوان شده است بررسی شد که بزودی جزئیات اعلام می شود.
?لازم به ذکر است از جلسات آینده هرجلسه کمیسیون بانوان بامحوریت رسیدگی به یک موضوع خاص و باحضور صاحب نظران و فعالین آن حوزه برگزار خواهد شد، و درنهایت قرار است ساختار مشخصی ارائه و طبق آن برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدتی در حوزه بانوان و حتی نقش آفرینی بیش از پیش بانوان در شهر زابل پس از همفکری مشخص گردد.

 

۲-در پایان جلسه به اتفاق اعضای کمیسیون و سرپرست شهرداری بازدیدی از پارک بانوان در محل پارک ملت از زمین شهرداری در خیابان فردوسی جنب بانک کشاورزی صورت گرفت که مقرر گردید جهت بهسازی پارک بانوان و پی گیری رفع مشکلات ملکی زمین خیابان فردوسی با نیروی انتظامی هر چه سریع تر اقدام گردد.

جلسه شماره ۲در تاریخ ۱۰/۶/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

۱-مقرر گردید شهرداری نسبت به رنگ آمیزی پارک بانوان واقع در پارک ملت اقدام نماید .

۲-پیشنهاد گردید شهرداری نسبت به استقرار نگهبان برای پارک بانوان جهت امنیت بیشتر اقدام نماید.

۳-پیشنهاد گردید که شهرداری دوچرخه های پارک بانوان را به بخش خصوصی واگذار نماید.

۴-مقرر گردیدنصب پرده برزنتی درب ورودی پارک بانوان انجام گیرد.

جلسه شماره ۳در تاریخ ۲۴/۶/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

۱=تشکیل اتاق فکر

۲-ایجاد اتاق بازی های فکری برای کودکان با نیرو های مستقل از سیستم شهرداری

۳-گسترش و توسعه امکانات ورزشی بانوان

۴-ایجاد تعاونی برای اشتغالزایی بانوان

۵-ایجاد خانه های مهارت افزایی

۶-اقدام به ایجاد غرفه هایی برای فروش صنایع دستی و حمایت از این صنایع

۷-انتخاب نماینده بانوان در محلات جهت استفاده از پتانسیل بانوان

۸-زیبا سازی و احیای یک بو لوار و یا یک میدان توسط بانوان هنرمند

در پایان چلسه نیز جناب آقای میرزایی رییس کمیسیون حقوقی با توجه به تخصص و حوزه فعالیتشان مشاوره رایگان در رابطه با مشکلات حقوقی بانوان را پیشنهاد دادند .

 

 جلسه شماره ۵در تاریخ ۶/۸/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

۱-مقرر شد دفترکار و اساسنامه این بنگاه اقتصادی بانوان کار آفرین علاقمند مشخص شود.

۲-ایجاد کار گروهی جهت طرح های مد نظر

۳-ایجاد فروشگاه دائم برای بسته بندی محصولات از طریق بانوان

۴-پیشنهاد برای بازار شب جهت غرفه دور اطراف فلکه رستم برای زنان بد سر پرست و بی سر پرست خا نوارکه مقرر شد الاچیق پارک ملت یا همان بوفه قدیم کنار تاکسی رانی هم برای بانوان در نظر گرفته شود.

مراسم جشن ویژه یلدا در خانه سالمندان شهید خدری به همت کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر و شهرداری زابل برگزار گردید .

جلسه شماره ۶ در تاریخ ۱۸/۹/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

 ۱-درراستای برنامه ریزی برای برگزاری هر چه با شکوتر جشن شب یلدا در خانه سالمندان شهرستان زابل و یا در مکان احداث پارک بانوان در اطراف میدان یعقوب لیث گفتگو و تبادل نظر گردید.

۲-مقرر گردید جهت تقدیر و تشکر از بانوان ورزشکار که در مسابقات کشوری در شهر اصفهان مدال طلا ، نقره ، برنز کسب نموده اند نسبت به تشویق و تقدیر از سیزده نفر از ورزشکاران با اهدای لوح تقدیر مبلغ یکصدهزار تومان برای هر نفر و مربی مبلغ دویست هزار تومان که جمعا یک میلیون و چهارصد هزار تومان پرداخت گردد.

ردیف نام و نام خانوادگی سمت ردیف نام و نام خانوادگی سمت
۱ اسماء سلجوقی راد مربی ۸ مائده وحدانی مقدم بازیکن
۲ فریده شهرکی بازیکن ۹ فاطمه خراسانی بازیکن
۳ الناز حسین پور بازیکن ۱۰ فاطمه حیدری بازیکن
۴ نازنین مشهدی پودینه بازیکن ۱۱ محدثه خراسانی بازیکن
۵ نازنین میرزایی بازیکن ۱۲ الناز میرالهی بازیکن
۶ ستایش حسین پور بازیکن ۱۳ ایناز میرالهی بازکن
۷ اصیلا میر بازیکن ۱۴

جلسه شماره ۷ در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

۱-پیشنهاد گردید به منظور حمایت از اشتغال بانوان کارآفرین در شهر زابل ، بوفه پارک ملت با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط اداری و مالی در اختیار بانوان متقاضی ایجاد اشتغال قرار گیرد.

ضمنأ نسخه پیشنهادی قرارداد مد نظر ، برای تائید نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال گردد.

جلسه شماره ۸ در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

در این جلسه که اعضای کمیسیون و جمعی از بانوان سیستانی و مهمان ویژه سرکار خانم جمالی شهری طراح پارک بانوان ، حضور داشتند در خصوص احداث پارک بانوان ، آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان و اختصاصی مکانی برای عرضه محصولات فرهنگی ، هنری بانوان مورد گفتگو و  در پایان جلسه به دو نفر از بانوان هنرمند که در نقاشی دیوارهای مجموعه ورزشی بانوان همکاری نمودند هدایای به رسم یاد بود اهداء گردید.

پس از آن اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار زابل از چندین مکان که برای احداث پارک بانوان مناسب هستند بازدید نمودند.

جلسه شماره ۹ در تاریخ ۳۰/۱۰/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

۱- پیشنهاد گردید با عنایت به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و روز مادر ،   از بانوان شاغل در شهرداری و سازمان های وابسته و شورای اسلامی شهر با اهداء لوح تقدیر و در نظر گرفتن هدایا با اخذ نظریه این شورای اسلامی به تعداد ۳۰ نفر تجلیل بعمل آید.      

جلسه شماره ۱۰ در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

در این جلسه که اعضای کمیسیون و جمعی از بانوان سیستانی و مهمان ویژه سرکار خانم جمالی شهری طراح پارک بانوان ، حضور داشتند در خصوص احداث پارک بانوان ، آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان و اختصاصی مکانی برای عرضه محصولات فرهنگی ، هنری بانوان مورد گفتگو و  در پایان جلسه به دو نفر از بانوان هنرمند که در نقاشی دیوارهای مجموعه ورزشی بانوان همکاری نمودند هدایای به رسم یاد بود اهداء گردید.

پس از آن اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار زابل از چندین مکان که برای احداث پارک بانوان مناسب هستند بازدید نمودند.

جلسه شماره ۱۱ در تاریخ ۱۴/۱۱/۱۴۰۰کمیسیون امور بانوان و خانواده

۱-با توجه به حضور هئیت مدیره ورزش مینی فوتبال بانوان ، در جلسه کمیسیون برای ارائه گزارش فعالیت ها و اقدامات انجام شده و همچنین درخواست تهیه لوازم ورزشی برای بانوان ، بحث و تبادل نظر گردید که قول های مساعدی برای رفع مشکلات بانوان در حوزه ورزش داده شد.

۲-با توجه به ابلاغ اعتبار احداث پارک بانوان در قالب اوراق و بازدیدهای میدانی بعمل آمده اعضای کمیسیون و شهردار محترم و همچنین جمعی از صاحب نظران و بررسی ابعاد مختلف مکان یابی پارک بانوان و ضرورت توجه به دسترسی ها و املاک موجود شهرداری ، پیشنهاد گردید شهرداری نسبت به احداث پارک بانوان در ضلع شرقی اراضی نقلیه موتوری که در حال حاضر به عنوان انبار لوازم بلا استفاده می باشد ، پیگیری ، اقدام و اعلام نتیجه نماید.

ضمنا محدوده مکانی ملک در نظر گرفته شده از سمت شرق به خانه سالمندان و کوچه هامون سوم ، از سمت جنوب   به خیابان هامون ، از سمت شرق به نقلیه موتوری شهرداری از سمت شمال به کوچه ده متری واقع در محله حسین آباد می باشد.